Coș (0) Închide

Niciun produs în coș.

Coș (0) Închide

Niciun produs în coș.

Chefir VS Iaurt

kefir vs iaurt

Chefir & Iaurt

Iaurtul și chefirul sunt produse lactate bogate în proteine, calciu, vitamina B și potasiu. Acestea au un gust similar, ușor acru și pot fi achiziționate simple sau cu diverse arome, fructe. 

Aceste produse ajută la îmbunătățirea digestiei, deoarece culturile vii folosite ajută la descompunerea zahărului din lapte.

Totuși există diferențe între chefir și iaurt, iar aceste diferențe constau în numărul și tipurile de bacterii benefice pe care le conțin.

Chefir se vinde, de obicei, sub formă de băutură și are o consistență mai subțire față de iaurt. Putem consuma chefir în multe feluri și de asemenea, poate înlocui iaurtul cu ușurință: ca băutură, să îl adăugați peste cereale/ granola sau îl puteți amesteca cu fructe pentru un smoothie sănătos și consistent.

Atât chefirul, cât și iaurtul reprezintă o sursă excelentă de probiotice, organisme vii precum drojdia, bacterii care atunci când sunt consumate într-o cantitate mică, au multe beneficii pozitive asupra sănătății.

Kefir

Kefirul  conține de trei ori cantitatea de culturi probiotice față de iaurt.

De secole, oamenii au făcut chefir cu ajutorul boabelor de chefir și lapte de vacă. Se poate folosi și lapte de capră sau de oaie. Boabele de chefir seamănă cu mici flori de conopidă. Producătorii adaugă aceste boabe în lapte pentru a îl fermenta, după care le îndepărtează, iar produsul final rezultat este chefirul. Aceste boabe sunt reutilizabile pentru următorul lot.

Chefirul se poate face și fără lactate, fermentând boabele cu apă sau apă de cocos și zahăr. Majoritatea produselor de chefir sunt ușor efervescente.

 

Chefirul organic furnizează 40 de miliarde de organisme probiotice  pe jumătate de cană, în timp ce majoritatea iaurturilor probiotice conțin aproximativ un miliard pe porție.

 

Iaurt

Iaurtul este un produs lactat obținut prin fermentarea microorganismelor specifice laptelui. Există o multitudine de varietăți de iaurt pe piață, în funcție de procedura de fabricație și de ingrediente, adăugate la iaurtul simplu înainte sau după fermentare.  

Probiotice

Despre probiotice se cunoaște faptul că  acestea se găsesc în mod normal în tractul digestiv ca parte a florei intestinale.

Un număr mai mare de probiotice pe porție  reprezintă beneficii mai mari pentru sănătatea digestivă și sistemul imunitar. Anumite probiotice ajută la prevenirea alergiilor și a eczemelor, ameliorează balonarea și constipația, tratarea bolilor inflamatorii intestinale, scăderea colesterolului și a tensiunii arteriale.

Valori nutriționale

  • Iaurtul simplu conține, cel puțin, 3,25%  grăsimi din lapte;
  • Iaurtul cu conținut scăzut de grăsimi are  între 0,5% și 2% grăsimi din lapte;
  • Iaurtul light adică cel cel care nu conține grăsimi are mai puțin de 0,5% grăsimi din lapte.

Chefirul și iaurtul, ambele cu conținut scăzut de grăsimi, au valori nutriționale similare. În tabelul de mai jos se pot vedea aceste valori (per 100 gr de produs).

Sursă imagine: medicalnewstoday.com

Atât chefirul, cât și iaurtul conțin o gamă largă de vitamine și minerale.

Ambele produse pot fi completări sănătoase în dieta unei persoane. În schimb, chefirul poate avea mai multe beneficii pentru sănătate față de iaurt datorită varietății mai largi de bacterii și drojdii pe care le conține.

Tipuri de culturi: chefir vs iaurt

Chefirul este o cultură mezofilă, ceea ce înseamnă că acesta se cultivă la temperatura camerei.

La iaurt avem două tipuri: mezofil și termofil. Mezofil înseamnă că iaurtul este cultivat la temperatura camerei, în timp ce termofil se referă la un iaurt care este iubitor de căldură, fiind preparat într-un aparat special la aproximativ 110 ºF.

Iaurt 3,5% gr 325 gr

lei 2.50

Iaurt Grecesc 10% gr, 500 gr

lei 7.00

Kefir 3,2% gr 400 gr

lei2.50

Referinte:

  1. Medical News today: https://www.medicalnewstoday.com/articles/kefir-vs-yogurt#summary [Accesat la 27 April 2021]
  2. Cultures for health: https://www.culturesforhealth.com/learn/milk-kefir/difference-between-kefir-yogurt/ [Accesat la 27 April 2021]
  3. Yogurt in nutrition: https://www.yogurtinnutrition.com/what-yogurt/ [Accesat la 27 April 2021]
  4. Dairy Nutrition: https://www.dairynutrition.ca/scientific-evidence/roles-on-certain-health-conditions/probiotic-milk-products-and-digestive-health [Accesat la 27 April 2021]

Related Post