Coș (0) Închide

Niciun produs în coș.

Coș (0) Închide

Niciun produs în coș.

Home Blog Beneficiile lactatelor Intarirea sistemului imunitar reduce semnificativ riscul infectarii cu virusul gripal

Intarirea sistemului imunitar reduce semnificativ riscul infectarii cu virusul gripal

Trecem printr-o perioada dificila datorita pandemiei COVID-19, fapt ce a produs schimbari semnificative in viata noastra. Incepem sa constientizam, mai ales tinerii, cat de importanta este sanatatea si
ce efecte multiple si complexe poate avea o criza sanitara asupra vietii private si sociale, asupra economiei.

Una dintre preocuparile noastre importante in aceasta perioada este protejarea impotriva virusului COV –SARS 2, gripei obisnuite si a racelilor.

Cum cea mai buna metoda impotriva bolilor este preventia, ne-am propus in acest articol sa aratam ce putem face sa reducem riscul imbolnavirii, in aceasta perioada.

Se stie ca o alimentatie nesanatoasa ( consumul de alimente nesanatoase, mese neregulate sau renuntarea la unele mese, lipsa unor alimente ce contin vitamine si nutrienti, etc) poate avea un rol major asupra sistemului imunitar si poate creste riscul de infectii.

Construirea unui sistem imunitar puternic printr-o alimentatie sanatoasa

Chiar daca nici un aliment nu poate preveni 100% infectia cu diversi virusi, inclusiv cu COVID-19, dovezile arata ca o dieta sanatoasa si o alimentatie buna, joaca un rol semnificativ in construirea unui sistem imunitar sanatos si puternic, care ne poate apara de acesti virusi.

 

Organizația pentru Alimentație și Agicultura a Națiunilor Unite (FAO) recomandă menținerea unei diete sănătoase,pentru a menține un sistem imunitar care să funcționeze optim.

 

Organizația pentru Alimentație și Agricultură a Natiunilor Unite (FAO) recomandă menținerea unei
diete sănătoase, în concordanta cu ghidurile naționale privind alimentatia sanatoasa ( Ghidul pentru
Alimentatie Sanatoasa
) pentru a susține un sistem imunitar care sa funcționeze optim.

Se incurajeaza consumul unei varietati de alimente în cadrul fiecărui grup de alimente pentru a asigura aportul necesar de vitamine si nutrienti.

“O analiză a țărilor care raportează în baza de date a orientărilor dietetice a FAO arată că aproape
toate acestea sfătuiesc si incurajeaza consumul de lapte și / sau alimente lactate. Acest lucru reflectă o dovada stiintifica copleșitoare dovezi că lactatele sunt o componentă importantă a unui model alimentar sănătos și sunt asociate cu rezultate pozitive asupra sănătății .”2 International Dairy Federation.

Cu toate ca relatia dintre consumul de produse lactate si imunitate este un domeniu activ de cercetare, dovezile disponibile sugereaza ca laptele si produsele din lapte, prin bogatia lor in nutrienti, au un rol important in sustinerea sistemului imunitar sanatos.

Nutrientii din lactate

Acesti nutrienti existenti in produsele
lactate joaca un rol foarte important pentru functia imuna optima:

• Proteine de înaltă calitate;

• Vitamina A;

• Zinc;

• Seleniu;

• Vitamina B12;

• Vitamina D – prezentă în laptele fortificat.

 

Produsele lactate fermentate conțin culturi active, precum probioticele, care sprijină microbiota intestinală sănătoasă, ajutând la dezvoltarea sistemului imunitar.

 

Pe langa rolul produselor lactate în furnizarea substanțelor nutritive cheie, multe produse lactate fermentate conțin culturi bacteriene active, precum probiotice, care pot sprijini microbiota intestinala
sanatoasa.

“Microbiomul intestinal joacă un rol esențial în construirea și menținerea sistemului imunitar, atât la nivelul
barierei intestinale, cât și la nivelul sistemic.

Bariera intestinală reglează homeostazia imună și secretă factori, cum ar fi: imunoglobuline (Ig), macrofage și celule ucigașe naturale, în lumenul intestinal pentru a se opri agenții patogeni care se atașează sau invadează țesuturile mucoasei / intestinale. Studiile au arătat că unele componente alimentare, inclusiv probiotice, prebiotice sau fibre, influențează semnificativ sistemul imunitar – oferind o serie de beneficii prin modificarea colonizării microbiotei intestinului microbiomex.”2

Iaurtul contine probiotice, mageneziu, seleniu si zinc

Iaurtul este un aliment care oferă aproape toti nutrientii de care are nevoie corpul nostru. Este deosebit de bogat în calciu, vitamina B și oligoelemente. Proprietățile de îmbunătățire a imunității ale iaurtului se datorează parțial magneziului, seleniului și zincului său, care sunt minerale cunoscute pentru rolul pe care îl joacă în sănătatea sistemului imunitar.

Iaurt 3,5% gr 325 gr

lei 2.70

Iaurt Bifidus 2% gr, 300 ml

lei 5.50

Kefir 3,2% gr 400 gr

lei2.70

Referinte:

  1. https://www.fil-idf.org/
  2. https://www.fil-idf.org/wp-content/uploads/2020/05/Dairys-Role-in-supporting-a-healthy-immune-system-Factsheet.pdf
  3. Ghid pentru Alimentatie Sanatoasa, Societatea de Nutritie din Romania;
  4. Bourke, C.D., et Al. (2016) Prendergast, Immune Dysfunction as a Cause and Consequence of Malnutrition. Trends Immunol, 37(6): p. 386-398.
  5. http://www.fao.org/3/ca8380en/CA8380EN.pdf
  6. http://www.fao.org/nutrition/education/food-dietary-guidelines/background/en/
  7. http://www.fao.org/nutrition/education/food-dietary-guidelines/background/en/( accessed on 4 April 2020)
  8. Thorning TK et Al. (2016). Milk and dairy products: good or bad for human health? An assessment of the totality of scientific evidence. Food Nutr Res, 60:10.3402/fnr.v60.32527
  9. Gil A. et Al. (2019). Introduction and executive summary of the supplement, role of milk and dairy products in health and prevention of noncommunicable chronic diseases: a series of systematic reviews. Adv Nutr, 10:S67-S73
  10. World Cancer Research Fund International. 2020. Links between coronavirus, nutrition and the immune system. Available at: https://www.wcrf.org/int/blog/articles/2020/04/links-between-coronavirus-nutrition-and-immune-system (accessed on 14 May 2020)
  11. Dairy Nutrition: https://www.dairynutrition.ca/scientific-evidence/roles-on-certain-health-conditions/probiotic-milk-products-and-digestive-health [Accessed 4 April 2020

Related Post